24 Jul
24Jul


רק כשנאלצתי להכין מראש שבוע עבודה שלם לכל הלקוחות, בנוסף לעבודה השוטפת, הבנתי אילו כמויות של תוכן אני מעלה בפרק זמן של שבוע אחד בלבד. אז מהם הדברים שעזרו לי לצאת לחופשה כשאני מנהלת עשרות נכסים דיגיטליים, ומצד שני מעוניינת להתנתק באמת?




כמי שמנהלת מעל 15 נכסים דיגיטליים עבור לקוחותיי (לא כולל שלי..), אפשר רק לנחש כמה שעות ביממה אני מבלה מול מסכים בהכנת גאנטים, כתיבת תוכן, עיצוב פוסטים, העלאת סטוריז, תזמונים, קמפיינים, וגלילה אינסופית. ההחלטה על יציאה לחופשת קיץ משפחתית בת שבוע, הצריכה ממני היערכות מדוקדקת ויסודית שכללה לו"ז מתוכנן היטב, והקרבה כמעט יומית של שעות הערב והלילה, ולקינוח - גם של הקדוש מכולם - יום שישי.

מסתבר שבשבוע אחד אני מעלה כמויות של תוכן. רק כשנאלצתי להכין מראש שבוע עבודה שלם לכל הלקוחות - תוך כדי עבודה שוטפת של החודש הנוכחי + קליטה של לקוח חדש לסטודיו - הבנתי עד כמה: בשבוע אחד בלבד עולים יותר מ-20 פוסטים בסושיאל מדיה, כ-10 קמפיינים מומנים, ובערך 120 סטוריז. אה, ולחלק מהלקוחות יש גם בלוג שאני מנהלת, וניוזלטר חודשי שצריך להכין ולשלוח.


היערכות מדוקדקת | חופשת קיץ משפחתית כעצמאית 


מסתבר שבשבוע אחד אני מעלה כמויות של תוכן 



אז איך יוצאים לחופשה כשאת עצמאית?


היום כשאני נזכרת בזה זה נשמע לי הזוי, אבל כשהייתי שכירה לא ידעתי להתנתק. כן, גם כשיצאתי לחופשות הצצתי במייל, עניתי לווטסאפים בנושאי עבודה, ועדכנתי זימונים ביומן (מיוזמתי, כן?). דווקא הפעם, כעצמאית, היה לי ממש חשוב לשחרר לחלוטין ולהיות נוכחת במאה אחוז עם המשפחה והילדים שלי. עקרונית יכולתי להביא את הלפטופ ולעבוד קצת בערבים, ותכלס בדיגיטל אפשר לעשות המון מהנייד עצמו, אבל רציתי ניתוק מוחלט, וידעתי שבשביל זה אני צריכה לעבוד קשה הרבה יותר לפני שיוצאים לחופשה. מילא אם היה מדובר רק בנכסים הדיגיטליים שלי, אבל מכיוון שכל הערוצים של כל הלקוחות היו צריכים לתקתק בלי שאף עוקב ירגיש שמנהלת הסושיאל בחופשה.. :) החלטתי על כמה עקרונות חשובים שעזרו לי לצלוח את התקופה המשוגעת שלפני. 


להתנתק באמת. איך עושים את זה?



1. תכנון מראש. הרבה מראש

את ההיערכות לשבוע שבו איעדר התחלתי לתכנן הרבה מראש. בערך חודש מראש כבר התחלתי לשבץ בלו"ז העמוס גם כך, משימות הקשורות לחופשה: לכתוב תוכן, לתזמן פוסטים וסטוריז, להקים קמפיינים ולתזמן גם אותם. לא רק לשבוע החופשה התכוננתי מראש, אלא גם (ובעיקר) לזה שאחריו: מכיוון שמועד החופשה יצא לקראת סוף יולי - וכמו שכל מנהלת סושיאל יודעת - בסוף החודש מכינים גאנטים לחודש הבא - גם את הכנת הגאנטים לאוגוסט נאלצתי להכניס ללו"ז, מה שגרם לרמת העומס ומפלס הלחץ שלי לעלות באופן חד, אבל כשחזרתי כל כך הוקל לי שיש לי כבר גאנטים מוכנים לכולם לאוגוסט, מה שגרם לנחיתה קלה הרבה יותר.


2. סטייט אוף מיינד: מצב טורבו

לא ויתרתי לעצמי. אם בשוטף דברים שלא הספקתי היו נדחים למחר, או שהייתי מידי פעם שוקעת בגלילה ארוכה גם הרבה אחרי שהייתי מסיימת עם הסטוריז והמעורבות האורגנית בחשבונות של לקוחותיי, הפעם הקצבתי לעצמי זמנים ברורים ולא חרגתי מהם במילימטר. כן, גם אם זה אומר ללכת לשים פיזית את הנייד במקום רחוק כדי לא להתפתות, ולאלץ את עצמי לזכור גם בשעות המאוחרות של הלילה את המטרה ולסיים את כל המשימות.


סטייט אוף מיינד: מצב טורבו



המטרה: להיות בנוכחות מלאה עם המשפחה שלי בחופשה


3. תזמונים זה החיים

בעבודה השוטפת אני משתדלת לתזמן את כל הפוסטים מראש, וגם את הקמפיינים הממומנים. תזמון פוסטים זה חובה בעיניי, בטח ובטח כשבשבוע אחד אני מייצרת מעל 20 פוסטים וקרוב ל-120 סטוריז לכל הלקוחות יחד. הקושי בלהכין שבוע עבודה מראש היה מאתגר משתי סיבות: האחת, למצוא כל חלון זמן אפשרי בנוסף לעבודה השוטפת ולהכין בו תכנים מתוזמנים לשבוע שאיעדר בו, והשניה: הסטוריז. סטוריז הם התוכן היחיד שאני לא מתזמנת מראש בעיקר בגלל שדרך המחשב אין כמעט פיצ'רים. מה שעשיתי הוא לתכנן את התוכן לסטוריז לכל לקוח בימים הרלוונטיים במהלך השבוע, להעלות אותם לסטורי עם הפיצ'רים שאני צריכה - לשמור את הסטורי - (ולא לפרסם), ואת כל הסרטונים לשמור בתיקיות מסודרות לאותו התאריך - ורק אז לתזמן אותם מראש דרך המחשב. באופן הזה הסטוריז עלו הכי אותנטי שאפשר, עם כל הפיצ'רים שהעוקבים רגילים אליהם, במועד שתוכנן מראש.


4. הודעה מראש ואוטומציות

עוד דבר שהיה לי ממש חשוב כדי להשיג את השחרור והניתוק שייחלתי לו, הוא להודיע כשבוע מראש לכל הלקוחות במייל על תאריכי החופשה. ציינתי בדיוק באילו תאריכים איעדר מהמשרד, באיזה תאריך אני חוזרת לפעילות מלאה, והדגשתי שלא אהיה זמינה באף ערוץ: לא בווטסאפ, לא במייל, לא טלפונית ולא בזום. עוד ציינתי שכל הפוסטים, הסטוריז והקמפיינים מתוזמנים מראש ושהפעילות השוטפת תימשך כרגיל. באותה תקופה לא פעלו קמפיינים לאיסוף לידים עבור הלקוחות כך שהפניות (היחסית מעטות) שהתקבלו באופן אורגני במהלך השבוע רוכזו ונשלחו מיד בסיום החופשה. בנוסף הפעלתי מענה אוטומטי במייל לתאריכי החופשה, ווידאתי שגם אוטומציות המוגדרות ללקוחות בערוצים שונים ממשיכות להיות פעילות.


להודיע מראש ללקוחות על תאריכי החופשה


תזמונים זה החיים | חופשת קיץ משפחתית כעצמאית


5. החלטה להתנתק באמת

רוב העבודה האינטנסיבית נעשתה לפני היציאה לחופשה, אבל גם בחופשה עצמה הזכרתי לעצמי שאני בחופש גם מהנייד ומהאינטנסיביות המטורפת של העבודה בסושיאל, והחלטתי שאני נכנסת רק פעם אחת במהלך השבוע לכל החשבונות של הלקוחות, ורק על מנת לוודא שהתוכן עלה כראוי ואין איזה קרייסס (פייסבוק/אינסטגרם והבאגים שלהם..). לסיכום: היה קשה! אבל ההכנה הטובה שעשיתי מראש השתלמה והצלחתי להיות באמת בנוכחות מלאה וליהנות מהחופשה עם המשפחה שלי :)


חופשה נעימה!



+ מזמינה אותך להצטרף לרשימת התפוצה, ולעקוב גם ברשתות החברתיות + 




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.
זכויות יוצרים © 2025 כל הזכויות שמורות - STUDIOLIKA - שיווק דיגיטלי לעסקים מתחום העיצוב
מדיניות פרטיות