אתר חדש? בין אם אתם עסק צעיר, או דווקא וותיק אבל כזה שעד עכשיו לא הצליח להתפנות לבניית אתר - תתחדשו! אתר הוא המקום בו הבמה היא רק שלכם. מעבר לזה שהוא נכס דיגיטלי חשוב ביותר, אתר הבית הוא הפלטפורמה שבה תוכלו לתת ביטוי לעשיה שלכם ולרכז את השירותים והמוצרים שלכם בצורה רשמית, שוטפת, והכי אותנטית שיש. ועכשיו, אחרי ההתרגשות, הדיוקים האחרונים והאאוטינג הרשמי שבטח כבר עשיתם לו בחגיגיות - עכשיו צריך להביא טראפיק | אז איך עושים את זה?
1. ערוצי הסושיאל +
פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, לא משנה באיזו מדיה חברתית אתם פועלים לשיווק העסק שלכם, ערוצי הסושיאל הם מקור מעולה לתנועה לאתר. פרסמתם פוסט חדש בבלוג? אתם עורכים אירוע או הדרכה מיוחדת? יש מבצע או הנחה על שירות או מוצר? כל אלו הן הזדמנויות מעולות לתקשר את כל מה שחדש וקורה אצלכם בעסק בערוצי המדיה החברתית, עם הנעה ברורה לפעולה: כל הפרטים עכשיו באתר >> לינק. קליק.
2. קמפיינים ממומנים במדיה החברתית +
סעיף 1 שהרגע קראתם? אז הנה הקאצ': לפייסבוק, אינסטגרם ושאר ערוצי הסושיאל יש אינטרס מאוד גדול להשאיר את הגולשים בתוך הפלטפורמות שלהן, במצב מתמשך של גלילה ממכרת ואינסופית (מוכר?), והן הרבה פחות אוהבות שגולשים בורחים להן החוצה לשוטט באתרים שונים ברחבי הרשת. הבעיה: אחוזים בודדים של חשיפה אורגנית לפוסטים בעמודים עסקיים שיש בהם לינק החוצה (לאתר/דף נחיתה). הפתרון: פרסום ממומן. כאשר נרצה (ואנחנו רוצים!) להביא טראפיק לאתר שלנו מערוצי הסושיאל, חשוב מאוד לעבוד עם פרסום ממומן. מעבר לחשיפה שגדלה משמעותית, יש עוד אפשרויות רבות שמערכת הפרסום הממומן של פייסבוק מעניקה לנו, כמו טרגוט מדויק של קהלי יעד רלוונטיים, יצירת קהלים שמורים או דומים ממקורות שונים, רימרקטינג, ויכולות ניתוח ומדידה, מה שיבטיח לנו טראפיק רלוונטי וגדול יותר לאתר שלנו.
3. בלוג +
יש לציין: אני מתה על בלוגים! לעסקים שאני מנהלת עבורם את השיווק הדיגיטלי אני ממליצה תמיד על תחזוקה וניהול של בלוג, ורצוי כחלק אינטגרלי מאתר הבית. תוכן בעל ערך מייצר תנועה איכותית וטובה של גולשים ועוקבים לאתר שלכם, ובלוג הוא אחת הפלטפורמות בה אתם יכולים לייצר הרבה מאוד ממנו. ככל שתתחזקו בלוג פעיל ועשיר יותר, כך יהיו לכם הרבה יותר הזדמנויות לשלוח את העוקבים לאתר שלכם, לקרוא את הפוסט, ולאחר מכן גם ליצור הנעה לפעולה שתעזור לכם לשמר ולהעמיק איתם את הקשר: להצטרף לרשימת התפוצה, לבקר בחנות, או להמשיך לפוסט הבא.
בלוג. לייצר תוכן איכותי, והרבה ממנו
4. אימייל מרקטינג +
שיווק באמצעות המייל נחשב לאחת הדרכים הוותיקות בעולם השיווק הדיגיטלי, וגם היום נחשב ליעיל ביותר, כאשר אחוז הפתיחה הממוצע נע סביב 35%. תתפלאו: גולשים רבים מעדיפים לקבל ריכוז תמציתי של האינפורמציה ישירות למייל ואם המידע שתספקו להם יהיה בעל ערך, לא רק שהם לא ינטשו את הרשימה, אלא אפילו יחכו בציפייה למייל מכם. גם דיוורי המייל שאתם שולחים לרשימות התפוצה יכולים להיות תנועה נהדרת לאתר. בשונה מקמפיינים בערוצי הסושיאל, להם שלל מטרות שונות כמו מעורבות, תפוצה, לידים, כשאתם עושים אימייל מרקטינג, בדרך כלל המטרה תהיה תנועה לאתר - בין אם תרצו לעדכן על קולקציה חדשה שנחתה, על שירות משלוחים זמין, על פוסט שעלה בבלוג, או על הרשמה מוקדמת לקורס החדש שלכם - בכולם תהיה הפניה לאתר, שתייצר לכם תנועה איכותית וטובה, מקהל שסיכויי ההמרה שלו גדולים יותר: הוא מכיר אתכם, עוקב אחריכם, ונרשם מיוזמתו לקבלת העדכונים.
5. הפניות חיצוניות +
עשיתם שת"פ וכחלק ממנו יש לינק לאתר שלכם? מצוין. השתתפתם בכתבה ובסופה יש אזכור לעסק שלכם פלוס הפניה לאתר? מעולה. נרשמתם לפורטל כלשהו או קטלוג המאגד עסקים בתחום שלכם? הזדמנות להוסיף את הלינק. ועוד לפני כל אלה, הפניות לאתר יכולות להיות גם ממקורות חיצוניים הכי פשוטים שאנחנו משתמשים בהם ביומיום - כרטיס ביקור דיגיטלי, חתימת מייל מעוצבת, מסמך או מצגת שאתם שולחים ללקוח: בכולם כדאי להטמיע את הלינק לאתר.
אימייל מרקטינג. ערוץ תנועה מעולה לאתר
6. חיפוש בגוגל +
תנועה לאתר מתוך מנוע החיפוש (באופן אורגני) הוא אפיק הדורש עבודת seo רבה ושוטפת, כמו גם מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים, ואת פירותיו קוטפים רק לאחר תקופה יחסית ארוכה. אבל כדאי להשקיע בו: התנועה ממנוע החיפוש לאתר שלכם לרוב תהיה ממוקדת ורלוונטית מאוד, משום שהיא פוגשת את הלקוח הפוטנציאלי בדיוק בנקודה בה עולה אצלו צורך כלשהו, והאתר שלכם, במידה ועלה באופן אורגני בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון (מה שנחשב מקור יותר אמין עבור גולשים מאשר מודעה ממומנת), עשוי לספק לו את הפתרון הרצוי.
7. קמפיינים ממומנים בגוגל +
בניגוד לסעיף הקודם, כאן האפקט הוא קצר ומיידי: במידה ואתם מעלים קמפיין ממומן ברשת החיפוש (sem) תזכו לתנועה ישירה ומידית לאתר שלכם. זהו יתרון משמעותי עבור אתרים חדשים שעדיין אין להם תנועה ממקורות אחרים, אבל חשוב לזכור: הטראפיק לאתר ימשיך כתלות בקיומו של הקמפיין. ובמילים אחרות: ברגע שתפסיקו לשלם לגוגל, תנועת הגולשים לאתר תיעצר. את הקמפיין מקימים דרך פלטפורמת הפרסום של גוגל (Google Ads), כאשר שיטת התשלום היא PPC (Pay per click), בה מילות המפתח והביטויים עליהם תרצו להפעיל את הקמפיין, מתחרים מול מילות מפתח נוספות.
8. פרסום נייטיב +
מכירים את זה שאתם קוראים כתבה ב-Ynet או ב-Mako, ובסופה מופיעות לכם כתבות נוספות בגלילה אינסופית? פרסום נייטיב הוא ערוץ פרסום שמשתלב באופן טבעי וכמעט בלתי מורגש ככתבת תוכן באתרי החדשות והפורטלים הגדולים, באמצעות פלטפורמות פרסום כמו טאבולה ואאוטבריין. מדובר בעצם על כתבה פרסומית ממומנת על ידכם, אשר מכילה הנעה לפעולה לרכישה או ביקור באתר שלכם, ומייצרת מקור תנועה שנתפס על ידי הגולשים כאמין ואותנטי.
+ מזמינה אותך להצטרף לרשימת התפוצה, ולעקוב גם ברשתות החברתיות +